söndag 28 januari 2018

Annorlunda helgnöje



Sällan har det varit så skönt med fredag som denna gång. Det där med prndlarliv har varit jobbigt att komma in i för både Johnny och mig. Vi har båda haft lite svårt att komma i säng i tid på kvällarna, men förhoppningsvis ger det sig så småningom. Det tar ju ett tag att skapa sig nya vanor.



Johnny och Jocke har dragit igång med att fixa garderoben. Det ska bli väldigt skönt när det blir klart - vi behöver verkligen få bort lite mer kläder från sovrummet.



Gårdagen ägnade jag åt keramik. Det var kul och spännande att bara vara och se vad det skulle bli i slutändan. Kreativitet utan krav är kul!



Att försöka få till en mall var inte det lättaste, eller rättare sagt - mallen i sig gick ganska bra. Det var värre med att bestämma sig vilken form man ville försöka få på den färdiga muggen.



Sen var det där med mönster - min tanke var fjärilar, men när jag hittade dessa underbara kattstämplar och tassar på en annan stämpel. Tja - då var det liksom klart.



Sen var det ju det där med att få till kanter där delarna skulle fogas ihop. Lite trixigt, men till slut kändes det som om jag fick kläm även på det. Men ändå kändes det lite instabilt när muggen skulle sättas ihop. 



Lite klumpigt och betydligt större än jag hade tänkt mig blev det, men det var ändå mitt verk.



Det sista som skulle göras var att sätta färgdetaljer om man ville. Keramiken i sig blir ju vit efter bränning så jag valde lite gröna kanter här och var.



Nu gäller det bara att allt håller i bränningen också. Det kan ju spricka och lossna så det blir lite spännande att se även det resultatet.



Vi hade alla en rolig dag i härlig miljö, men även omgivningen var mysig med alla möjliga djur. Gäss mötte oss utanför lokalen.



Men det fanns även andra djur att bekanta sig med under pauserna. Getter, får och kaniner.



Men även en fin hund och katter fanns i närheten och det kändes hemtrevligt på något sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar