lördag 20 augusti 2016

Bygget går framåt och så har jag fått tillbaka lusten att laga mat


Tidigare i veckan växte månen mot torsdagens fullmåne och trots att det alltid är svårt att fånga månen lika maffig som den faktiskt är med kameran kan jag inte låta bli att försöka. Denna gång lyckades jag faktiskt få med en rätt vacker måne och vårt fina vattentorn på samma bild. Lycka för en fotograf!


Under Johnnys semestervecka har det hänt en hel del med vårt verandabygge. Ramen har kommit på plats och är förankrad där den ska vara.



Även bärande balkar från husväggen är resta.


Nästa steg är nu att få på golvet och för att det ska gå att jobba i det myckna regnandet sitter det nu byggplast runt hela bygget.


Det gör också att hela konstruktionen är vindskyddad och därför kunde vi faktiskt sitta för att äta i går.


Idag fick vi också chansen att visa hur fint det kommer att bli för Åsa och Peter.


Ungefär samtidigt som bygget tog riktigt fart började min lust att laga mat från grunden har återvänt. Jag har presterat både inbakad fläskfilé, chili con carne och grönsakssoppa.


Recepten kommer i ett eget blogginlägg inom kort.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar