söndag 3 juli 2016

Vill bli frisk nu

Åh så less jag är på att hosta och snora nu! Egentligen har jag inte tid heller, men eftersom jag inte orkar nåt gör det liksom sig själv. Bara att åka in till Ljusdal är jobbigt och det blir så trist när allt är en kamp. Det finns massor av projekt som ropar på mig både inne och ute, men för tillfället blir det just inget alls.
 
Jag vet att det "bara" är förkylning, men lik förbenat är det jobbigt och irriterande. Det är snart två veckor sen vi kom hem från Mallorca och det har suttit i sen dess. Tyvärr verkar det som om jag har smittat Johnny nu också. Men det är väl bara att bita ihop gissar jag. Och ta till allehanda medel för att lindra lite.


Trots att jag allra helst skulle ligga kvar i sängen har det blivit en del gjort - vardagen finns ju liksom där ändå även om jag har en helt otroligt tålmodig sambo.


Jag har planterat gräslök och rädisor, vilket var rätt bra för sen dess har det kommit en hel del regn så jag har inte behövt tänka på vattningen. Årets örtstege är också klar även om den inte riktigt blev som jag hade tänkt så blev den ok.


I år blev det thaibasilika, lavendel, rosmarin, röd basilika och dill. En kruka är på rymmen, men hittar jag den hoppas jag få tag i lite vanlig basilika också. 


Mitt bland hostattackerna har jag också kunnat skörda årets första tomat och det känns ju alltid bra. Sån enorm skillnad på smaken! Det ser ut som om de andra plantorna också växer bra, men där väntar jag fortfarande på blomning.

Så av allt som ska göras har det hittills bara blivit en tummetott, men förhoppningsvis blir jag bättre snart och kan ta tag i mer saker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar