torsdag 14 juli 2016

Nu är första steget gjort och lite cannelloni


Vi planerar för en pergola och ett uterum på framsidan om nu byggnadslovet går igenom - annars får vi tänka om och bygga mindre. Hur som helst så ska marken bearbetas och all sten som finns där behövde tas upp. Det pysslade vi med igår kväll - trots dagens regnande blev kvällen varm och fin. Med dagens åska och skyfall kändes det skönt att vi hann klart igår.


Skiffer - tråkigt nog var mycket ganska trasigt, men går att använda ändå med lite pusslande - och kantsten ligger numera på pallar och det känns i ryggen idag vill lova. Fast det kändes väldigt bra när det var klart - jag lovar.



Spännande var det visst också - i alla fall om man får tro Sudden. Han sniffade noga på varenda sten.


Men jag känner att jag inte är riktigt bra än, för jag har varit så orkeslös och hostig hela dagen idag. Det är så frustrerande - vill bli bra nu. Har inte tid och vill verkligen komma igång med träningen igen, men det funkar inte nu.

Idag när jag kom hem var jag så illa tvungen att besöka sängen ett tag för benen bar mig inte. Så middagen blev något sen. Tur att det finns halvfabrikat! Så det fick bli cannelloni med tomatsås - då gör ju ugnen det mesta jobbet. Jag stekte förstås nötfärsen och gjorde tomatsås, men annars så.


Till tomatsåsen kunde jag gå ut och hämta röd basilika och thaibasilika. Det kändes väldigt lyxigt. I såsen hade jag även purjolök, krossade tomater och lite matlagningsgrädde eftersom det skulle gratineras.


När såsen hade puttrat ett tag smakade jag av med ytterligare basilika (torkad), salt och nymalen svartpeppar.


Jag fyllde cannellonin med färs, la i en form, hällde på tomatsåsen och toppade med ost. Sen in i ugnen i 35 minuter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar