torsdag 16 juni 2016

Mallorca med annorlunda resevillkor


Jag har rest en hel del genom åren - både till turiststråk och utanför de vanliga resmålen, men denna gång har jag verkligen provat på något nytt. Ett familjehotell med en 4- och en 6-åring liknar inget jag tidigare har gjort. 


Det är både häftigt att se dem upptäcka allt med nya ögon och en smula utmanande. Men för det mesta är det alldeles underbart och jag är glad att Helen ville ha mig med.


Dock har jag - som vanligt - bränt mig rejält trots hög solfaktor och ett flertal insmorningar per dag. Så idag är jag glad att det var lite mindre varmt än i går och också mindre sol. Trots det vågade jag inte utmana utan idag var det t-shirt, after sun och skugga som gällde.


För övrigt har jag hamnat i ett riktigt matparadis - skaldjursälskare som jag är. Det finns hur mycket paella, fiskgrytor med musslor, fiskrätter och räkor som helst. Idag toppade halstrad tonfiskfilé på lunchen. Den ena restaurangen på hotellområdet är helt outstanding medan den andra funkar, men är inte direkt nåt extra. Dock har jag nog aldrig sett något tyckt det har varit så spännande med buffé och självplock i baren som fröknarna vi har med oss.

 Speciellt efterrättsbuffen går hem. 



Lite snäckplockning blir det också mest varje dag även om pool och Bamseklubben lockar mer.



Nu hoppas jag mest på att vakna i morgon utan att värken från mina knallröda delar på kroppen inte ska vara så väldigt intensiv längre... 


Även om jag har det himla skönt och bra här nere så måste jag nog erkänna att jag längtar hem lite från och till och att det ska bli väldigt skönt att komma hem till vardagen med Johnny och Sudden. Men vädret längtar jag inte efter då jag har förstått att det är rätt kallt hemmavid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar