lördag 4 juni 2016

Fröken snorkråka


Det var inte många dagar jag hade chansen att njuta av att årets allergi hade dragit sig tillbaka förrän jag däckades av en rejäl förkylning. Jag hostar, nyser och feberfrossar rejält. Som vanligt sätter sig mina förkylningar på rösten och jag låter som jag har druckit whisky i flera veckor. Men värst är nog tröttheten! Vi som har så mycket att ta tag i hemma nu och jag bara ligger - fy sjutton så less jag är.

Dessutom är det underbart försommarväder där ute. Allt är bara så skirt och grönt. När allt jag vill är att vara ute med kameran så orkar jag bara inte.


Dock har jag en underbart flitig sambo som jobbar för oss båda med alla projekt. Just nu har han satt tänderna i renoveringen av en grupp med Grythyttemöbler.


Även Sudden är med och hjäper till på ett hörn.


Idag är första dagen som jag står någorlunda på benen och trodde jag skulle få lite gjort, men då hamnade vi istället på musikjam i Kaven hos Åsa och Peter.


Men snart får jag nog ge mig för jag känner att jag är långt ifrån återställd och i morgon hade jag tänkt mig att åtminstone få lite gjort hemma också.

Nåja, jag är i alla fall inte obotligt sjuk! Och en förkylning går ju över så småningom även om den är knölig när man har den.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar