tisdag 7 juni 2016

En annorlunda nationaldag


Det blir inte alltid som man tänkt sig och det där med att skapa våra egna traditioner tillsammans går inte så bra så länge Johnny måste jobba på röda dagar som infaller på vardagar. Ja, han har ett sådant jobb, men det är lite konstigt att på ett kontor med 132 anställda kan han inte få en enda röd dag ledig.

Nåja, tyvärr inte så mycket att göra åt, men det vore ju trevligt om vi hade kunnat fira en långfredag, annandag påsk, kristi himmelsfärd, nationaldag eller midsommar ihop. På nåder fick vi ha hela julafton ihop i fjol, men till och börja med var han schemalagd även då. Lite irriterande är det...

 
Dagen blev ändå rätt bra. Solen sken från en klarblå himmel redan i morse och dagen började med ett besök hos Johnnys mamma. Vi fikade och åt kvarvarande kaka från igår och den hade faktiskt stelnat till lite över natten. Jag blev kvar så pass länge att jag hann luncha med hjärtat innan jag åkte hem.

Hemma igen blev det fix i köket - fläskkotletterna i min Crockpot var klara och det luktade gott i hela köket. En himla bra uppfinning måste jag säga.


Jag hann också iväg och hämta lite fynd från köp och sälj. Bland annat en gammal flätad tvättkorg och den blev poppis. Jag hann bara ställa ner den på marken så var Sudden på besök i den.


En tvätt som jag äntligen kan hänga ut blev det också innan det var dags att hämta hem Johnny. Vi åt fläskkotletter med mandelpotatis och sen var det dags att tag i renoveringen av vår trädgårdsmöbel igen. Idag blev bordet klart - förutom skyddslackning - och först att testa det blev förstås Sudden.


Kvällen avslutades med jordgubbar och grädde för oss och en gräddklick för vår fyrbenta vän.


Nu är det sovdags, men i köket gosar kålsoppan till sig i crockpoten som har haft dubbelskift idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar