måndag 27 juni 2016

Annorlunda midsommar


Årets midsommar blev klart annorlunda ur ett flertal aspekter. Det började dagen innan midsommarafton när jag på bara någon timme blev rejält förkyld, fick feber och frös så jag huttrade. Visst, jag brukar känna av AC på plan när jag flyger, men kanske inte fullt så här mycket.


Midsommarafton tillbringades därför i sjuksängen mestadels sovande. Så mycket gjorde det väl inte, eftersom Johnny ändå måste jobba. Men tråkigt då vädret för en gångs skull var kanonfint. Jag kan knappt minnas en midsommarafton med strålande sol och värme över 25 grader. Till och med vår soldyrkande fyrbening tyckte det var i varmaste laget och var allmänt slö.

 
På kvällen kröp jag under en filt och satt ett tag i soffan hos Johnny, men att påstå att jag orkade mycket var att överdriva grovt.


Midsommardagen kom och med den lika mycket sol och värme. Trots att jag var långt ifrån bra blev det fika ute och jag letade upp lite ork för att tvätta lite, eftersom torkvädret var suveränt. Men mest sov jag även då.

 
Dock lyckades jag laga lite mat - tack och lov för halvfabrikat när man mår riktigt risigt. Skinkschnitzel med pommes frites och pepparsås funkade.


I morse var vädret återigen riktigt bra och trots nattens hostattacker (det blev en lång sovmorgon) lyckades jag klara av att hitta vackra nattvioler och klara en lunch i Järvsö hos mamma och pappa med syrran, Robin och Clara på besök.


Vi hämtade också en hammock och hann få in all tvätt innan denna midsommars första regn kom strilandes. Nu hoppas jag bara att jag slipper en natt full av hostattacker igen för då vet jag inte hur jag ska orka med jobbet i morgon. 

På nåt sätt löser det dig ändå, men lite oklart hur just nu när jag har hostat så näsblodet sprutar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar