måndag 30 maj 2016

Svensk sommar...?


Den senaste veckan har det regnat och regnat och jag hoppas verkligen att det inte är någon föraning om hur sommaren kommer att bli. Men det finns väl en viss risk för det om man ska gå efter hur förra sommaren var. Nu verkar det dock som det åtminstone kommer lite värme i början av veckan i alla fall.


Fast idag har sommaren åtminstone visat sig lite och det regnade i alla fall inte. Vi började dagen med en liten utflykt till Karlsgården. Årets tema på hälsingegårdarnas dag var smaka på ostkaka och när man nu har en sån underbar miljö som på Karlsgården så nära finns det liksom inget alternativ. I alla  fall inte för mig.


Astrid och jag gillade verkligen ostkakan och Johnny och Jocke tyckte att deras fikabröd och smakade mer.


Lite konstig kändes det med fikabord i fäxet, men å andra sidan var ju vädret sånt att jag förstår att man inte vågade chansa. Trots den rätt grå himlen blev  det bra bilder och jag kan inte se mig mött på vyerna runt Karls. Det är bara då!


Trots att regnet hängde i luften när vi kom hem lyckades jag genomföra ett träningspass utan att bli blöt av regnet i alls fall, men svettigt var det förstås.

Hemma fortsatte träningspasset när jag gjorde i ordning för årets tomatodling på en av husgavlarna. Jag valde ett annat ställe än förra året så de ska få lite mer sol och förhoppningsvis ge mer skörd än sist.


Vi avslutade kvällen med kålpudding och mandelpotatis. Vilket var riktigt gott och dessutom blev det kål kvar till en kålsoppa under veckan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar