söndag 1 maj 2016

Sista april



Så var det sista april igen och som vanligt är det svårt för mig att vara ute så länge jag vill, men det blev ändå en härlig dag.

I morse laddade jag crockpoten med en skinkstek tillsammans med brynt lök, cider och äppeljuice. Den skulle vara igång i sex timmar och eftersom vi hade bestämt oss för en liten utflykt till Arbrå och Bollnäs.



Vi hade otrolig tur med vädret, även om det blåste kallt så sken solen rejält. Och blåsten gjorde mindre eftersom jag mestadels höll mig inne i bilen för att slippa bli så enormt allergisk och förstöra resten av dagen. I Arbrå var vi in på Röda Korset och åt en väldigt god blåbärspaj.



Trots att jag var tät som sjutton kunde jag inte låta bli att ta en sväng till blåsippsbacken vid Kyrksjön när vi kom hem. När allt blommar där är det verkligen vår.



När vi kom hem igen var det dags att tillsätta grädde och äppelskivor i crockpoten och rosta sötpotatis och valnötter. 


Det blev väldigt gott och här är hela receptet om någon vill testa: http://www.crockpot.se/recept/skinkstek-med-apple-cider-och-gradde/

Kvällen avslutades med att jag försökte vara ute lite och njuta av solen och hitta vårtecken på tomten (och visst finns det en hel del) och en tur till kasen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar