tisdag 1 september 2015

Sommarens sista dag eller...

Igår var vädret riktigt härligt och vi bestämde oss för att grilla! Det blir förmodligen inte så många fler sommardagar när man både kan grilla och sitta ute och äta.



Senaste gångerna när vi har köpt färdigmarinerat kött (färdigt att grilla) har vi haft otur med att köttet har fastnat i grillen och blivit kolbitar så snart vi har lagt på det! Så den här gången bestämde jag mig för att göra marinaden själv. Jag köpte en frasynska av nöt som jag skar i tunna skivor. 


Marinaden gjorde jag av soja, olivolja, grillkrydda från Krysmyntagården, salt, peppar och skivad lime. Varför lime? Jo, jag har lärt mig att limen mörar köttet snabbare och så blir det gott med citrussmaken.


Köttet grillade vi på kolgrill i ungefär 6 minuter och vände dem ungefär en gång i minuten så att det inte blev alldeles svarta. Så den här gången lyckades grillningen. I fortsättningen marinerar jag själv köttet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar