måndag 31 augusti 2015

Vardag igen!


Nu har vi snart varit hemma i Sverige i tre veckor och vardagen är verkligen här igen! Visst har det varit en varm och härlig sensommar, men riktigt uppvärmt har det inte blivit på hela sommaren. Och nu ikväll känns det verkligen som om hösten är här på allvar! Mörkt, kallt och med regnet hängande i luften kan jag inte annat än att längta tillbaka till Kreta.


Vi upplevde så mycket härligt där, men det var också väldigt skönt att komma hem och få lite rutin i vardagen. Givetvis var det mycket att ta hand om på jobbet efter 4 semesterveckor, men efter några dagar var det mesta fixat.

Inne i vardagslunken igen känns det som om det var länge sedan vi var på vår härliga resa, men nåt har förändrats. Jag har ju numera någon att dela vardagen med och livet känns helt plötsligt lättare och roligare. 


Även om semestern är över för denna sommar så innebär det inte att vi tillåter vardagen att bli speciellt grå. Det blir en hel del småpyssel varje dag och lite utflykter nu och då. Men inte gör mycket för vi har ju fortfarande det vi gör med att försöka få ihop våra hem till ett gemensamt.

De senaste veckorna har vi dock hunnit med mycket och det går helt klart framåt. Sänggavel, nytt köksgolv, TV-rum på nedervåningen, svampjakt, tömt partytältet på prylar, fått diskmaskin i köket, promenader, njutit av vacker sensommar och umgås med vänner samt varit på dop.

Ja, det låter mycket, men jag har ju fått en hel massa tid över nu sedan jag klev av regionrådet inom Röda Korset. Visst saknar jag det en aning - riksstämmoår som det ju också är - men jag är tillfreds med beslutet. Nu är det andra saker i mitt liv som behöver min tid! 

Härlig skogspromenad!

Kyrkbåtsglass på Dellenbaden

Höstdimmiga mornar

Vacker kväll vid Letsjön

Personalfika på Pomeranshuset

Helen och Ove på besök 

Vår fina sänggavel

Claes Moser värderar min Billeströmtavla under Antikrundans besök på Stenegård

Kak- och tårtbuffe i Huskölen 

Kak- och tårtbuffe i Huskölen 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar