onsdag 15 juli 2015

Vilken härlig dag...


På eftermiddagen idag tog jag Helen med mig på en liten utflykt. Ölets dag som det var idag var jag sugen på att göra ett besök på Järvsö Bryggeri. Då Helen inte gillar öl var det perfekt att få henne med som chaufför. Vädret visade sig från en riktigt härlig sida och det kändes faktiskt äntligen som sommar. 

På väg upp till Alpbyn och bryggeriet visade sig helt underbara vyer. Pisterna i backen kan vara riktigt vackra även på sommaren. Idag var de helt inklädda i lupiner.




På bryggeriet fick vi en proffsig glidning av Sara som berättade så bra att även en icke ölintresserad chaufför blev intresserad. Heja Sara! 


Efter visningen av bryggeridelen ville jag så klart smaka och jag valde en smakbricka med tre sorter. Järvsö Bärs, IPA och Brodén och alla hade sin särart och kan verkligen rekommenderas. Själv blev jag förstås mest förtjust i deras IPA, men det var väl ingen större skräll. Ett besök på bryggeriet är en självklarhet för alla om du frågar mig!


Ja, det är fyra öl på bilden. Helen smakade en lättare variant som hon kunde köra på och kors i taket så gillade hon den. Så den funkar alltså också bra...

Utflykten avslutades med gott fika på Anders-Persgårdens nya café och där fanns det riktigt mycket gott att välja på i härlig miljö.



Hemma igen passade jag på att njuta lite i solen och testade att mixa lite vattenmelon till drickbar konsistens. Det blev riktigt gott.


Inte bara jag njöt av solen! Även Sudden tyckte att det var väldigt mysigt och njöt rejält utan sele som han fick vara ett tag idag,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar