tisdag 21 juli 2015

Semester fast vardag ändå...

För tillfället råder flyttkaos hos oss. Jag ska vara ute ur min lägenhet sista juli och det känns som om det verkligen är dags att ta tag i det som ska göras. 


Så idag när jag hade skjutsat Johnny till jobbet åkte jag till lägenheten (efter en liten avstickare till Anna-Lena) och satte igång. Målet idag var sovrummet och alla kläder som jag inte har använt på länge. 

Jag hade bestämt mig för att det som inte har använts på ett år skulle bort. Och sagt och gjort - det var bara att hugga i. Jobbigt var det och tid tog det, men innan jag hämtade mitt hjärta på jobbet var 5 säckar och några påsar hamnat i Erikshjälpens kontainer. Kvar att lämna är några kassar textilier till Röda Korset här hemma och en stor säck kläder till RK i Bollnäs.

Det finns även en del som är utlagt på köp och sälj på FB, men blir det kvar utan bud får det också följa med till Röda Korset i Bollnäs. Så nu är ett rum klart. Nu åtetstår kök, gästrum, hall, toalett och vardagsrum å så städningen förstås... 

I morgon ska jag försöka ta mig an köket. För då har jag de två tuffaste rummen klara och kan jag hålla den här takten veckan ut så borde det vara klart för flytt av möbler och städning till helgen och nästa vecka.

Frågan är bara hur vi ska lösa platsen hemma i huset. Tanken är att använda oss av det nyligen införskaffade partytältet för att få en överblick på vad som ska sparas från mitt respektive Johnnys hem. Det är absolut inte lätt att få ihop två hem, men har vi fixat tapetsering ska vi fixa detta också. 

Igår kväll byggde vi stomme till tältet och ikväll kom tak och väggar på plats.



Det var också en rejäl utmaning, men tillslut så lyckades vi 😊 Klart är att min första semestervecka i år blir något annorlunda, men allt kommer bli väldigt bra när det är klart. Just nu bara väntat jag på att det ska bli första augusti så att jag jan fira min första födelsedag som sambo på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar