fredag 10 juli 2015

Kalkonpaj

Så var det fredag igen och jag var lite sugen på att göra nåt lite lyxigare till middag. Men frågan var ju vad! Blev lite sugen på paj och så fick det bli.


Hade egentligen inte tänkt igenom vad jag ville ha för fyllning så det fick bli något som växte fram i affären. Jag utgick från proteinet som blev rökt kalkon och sedan valde jag ingredienser utifrån det. 


Jag tärnade kalkonköttet och rev över egenodlad basilika och bladspenat. Sen strödde jag över riven mozzarella och hackade soltorkade tomater och rörde ihop allt med créme fraishe smaksatt med tomat och basilika.


Jag smakade av med laktritssalt innan jag fyllde pajskalen (ja, den här gången köpte jag färdiga sådana) och toppade med lite till riven mozzarella och paprikapulver. 



Pajerna gräddade jag sen i 200 grader i 25 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar