måndag 22 juni 2015

En vecka med blandade känslor

Den senaste veckan har verkligen varit en vecka där alla möjliga olika känslor har konkurrerat om min uppmärksamhet. Den började i glädje när jag var med och firade Erik Subäcks student (känns som nyss han var en liten vithårig, go och glad kille, men det var visst 17 år sen).


Den fortsatte sedan i lite vemod och några tårar när vi hade överlämningsmöte från vårat regionråd till de som tar över nu. Jag har levt med regionrådet och den delen av Röda Korset i fem år nu och trots att jag är helt till freds med beslutet att kliva av är det vemodigt att lämna platsen till andra. 


Jag känner mig nöjd med vad jag uträttat under mandatperioden, men ändå finns det där vemodet där. Det känns som en epok är över och vad som väntar nu - ja, det är skrivet i stjärnorna. Samtidigt som jag är otroligt glad över alla möten engagemanget i regionrådet har gett så är det trist att känna och inse att en del människor har jag nog träffat för sista gången. 

Tårarna - ja, de kom när tillträdande ordförande höll ett roligt, men för mig personligen gripande tal, med många fina ord om mig. Det känns svårt att ta in att jag verkar ha lämnat ett sånt intryck efter mig.

Resten av veckan har innehållit mycket glädje med hjärtats och mitt 6 månadersjubileum, oväntad träff med kär vän som det var ett tag sedan jag såg sist, beställning av resa till Kreta i sommar, härligt fotoväder, roligt besök hos Återbrukshyttan, sommarfest med jobbet och en härlig midsommar med underbart väder. Jag känner mig verkligen väldigt privilegierad som har hittat mannen i mitt liv och har förmånen att få omge mig med härliga vänner.

Några bilder från senaste veckan kommer här: 

Grillad oxfilé som vi gjorde i ordning på personalfesten.

Det blev gäddor hem till Sudden efter vår sommarfest.

Skynda dig matte - jag vill ha gädda NU!

Den första champagneflaska vi drack tillsammans blev en vas hos Återbrukshyttan.

6 månadersfirande med hjärtat.

Första flyttlasset till Tallåsen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar