lördag 16 maj 2015

Nässelsoppa på nytt sätt

Jag hittade ett spännande recept på nässelsoppa på nätet som jag vara måste prova. Det var förutom nässlor även cashewnötter, basilika och avocado i den.



Så trots allergin var jag ute några minuter och plockade nässlor som jag sedan förvällde. Lukten som då sprider sig i köket tröttnar jag aldrig på. 


När nässlorna (1,5 liter) var klara la man den i mixern tillsammans med ungefär en halv kruka basilika, 1 dl cashewnötter, 1 avokado i bitar, 5 dl kokhett vatten samt salt och peppar. 


Jag var lite försiktig med saltet och pepparen och smakade av medan jag tillsatte mer och mer tills jag blev nöjd med kryddningen. 


Soppan blev väldigt god och den provar jag gärna fler gånger. Dock blev den lite tjock i konsistensen, men det går bra att späda med vatten när man värmer soppan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar