lördag 14 februari 2015

Testar en ny kul produkt


Jag har fått chansen att testa en riktigt bra, funktionell och framför allt miljövänlig produkt. Renée Breig ligger bakom den riktigt smarta SinkClean. Läs mer om Renée på art.reneebreig.com

Jag blev glad när jag hörde om SinkClean för när man som jag lagar mycket mat är det en ständig källa till irritation med kladd i vasken som man får kämpa för att få bort så jag hade höga förväntningar på produkten och ja, de infriades redan första gången jag testade.

Innan man börjar laga mat lägger man en av dukarna i förpackningen i vasken och fäster med lite vatten på undersidan.


Sen är det bara att börja och kasta resterna i vasken. Idag gjorde jag nachos och det blev en hel del grönsaksrester över och speciellt tomater blir ju ofta väldigt kladdigt.


När jag var klar var det sedan bara att lyfta upp bladet ur vasken, krama ur den och kasta och allt följde med. 


Tack Renée för att du vidareutvecklade din ide och gjorde verklighet av den samt delade med dig till oss andra. Tror, nej är nästan säker på, att CleanSink kommer underlätta för fler än mig i köket framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar