söndag 18 januari 2015

Pannkaksfredag och tacolördag

I fredags stod det pannkaka på menyn. Det är väl inte riktigt min definition av fredagsmys, men får man önskemål så får man. 


Lite nostalgi var det allt för sist jag stekte plättar var när Kattis barn var små. I början var det lite skakigt, men tillslut blev det plättar även den här gången.


Sen åt vi plättar med jordgubbssylt och grädde så det kändes som om det kom ut genom öronen. Inte tillåtet - jag vet, men eftersom det var fredag orkade jag helt enkelt inte göra något annat till mig själv. Om det var gott? Ja, faktiskt trots att pannkaka inte tillhör favoriterna normalt.

Det mesta är faktiskt rätt gott nu när vi för det mesta är två (och rätt ofta tre) som äter tillsammans. Dessutom är det ju så mycket roligare att laga mat när man vet att fler ska äta.

När det nu inte blev nåt traditionellt fredagsmys tog vi nachos på lördag istället. 


Det är något speciellt med plockmat som gör det lite extra gott och mysigt. Kanske speciellt när man är flera.

Innan helgen tog slut idag hann det också bli lite mer smaskigt i magen. Söndagseftermiddagens efterrätt var tämligen lyxig med glass och varm hjortronsylt. Tur att träningen drar igång igen på tisdag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar