fredag 30 januari 2015

Flera nya kapitel öppnas

Ibland kan livet ta vändningar man varken tror eller anar och det är kanske tur att man inte alltid vet vad som lurar runt hörnet. Efter ett väldigt tungt 2014 ser jag nu fram emot det som komma ska under året som precis bara börjat.


Inte trodde jag väl när det var som tyngst i höstas att mitt liv skulle vända och komma att lova så gott! För ett tag sedan insåg jag att mina ensamma kvällar hemma i soffan numera är historia och jag har en helt underbar man i mitt liv. Så mycket lättare allt blir när man är två! Att han sedan är omtänksam, snäll och social och kompletterar mig är ju absolut inte fel!

Som rubriken säger så är det fler kapitel som ska öppnas och också stängas i år. Har bestämt mig för att det kommer bli en hel del förändringar i mitt Röda Korsengagemang framöver. Jag har efter mycket funderingar och en hel del huvudbry kommit fram till att jag inte ställer mig till förfogande till ytterligare en mandatperiod i regionrådet. Istället väljer jag det lokala arbetet, arbetet mot emblemmissbruk och lite utbildningar. 

Det känns bra att jag äntligen har kommit fram till ett beslut samtidigt som jag förstås kommer att sakna det som engagemanget i regionrådet för med sig och inte minst alla härliga människor som jag har kommit i kontakt med genom mina uppgifter i regionrådet. Dock ser jag fram emot det nya. 

Jag fortsätter också min resa mot ett bättre mående och de 8 kg som är kvar innan jag har nått tvåsiffrig vikt känns helt klart uppnåeliga. Lite extra draghjälp fick jag härom dagen när en vän som också vill ner på tvåsiffrigt föreslog en utmaning - den som kommer under 100 först får köpa en trisslott till den andra. Gissa om mina envishetshorn växte av det! Den utmaningen ska jag bara vinna!

I dag är det en månad kvar till tjejvasan och nu börjar jag verkligen undra vad jag har gett mig in på! Det har blivit alldeles för lite skidåkning i vinter och jag känner mig osäker på min start! Tror jag behöver massor av pepp nu för att genomföra det hela! Men än har jag inte kastat in handduken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar