måndag 3 november 2014

Sugen på soppa idag igen!

Helgen blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Visserligen hann jag med en skogspromenad i fredags eftermiddag, men sen tog det stopp. När jag vaknade i lördags var jag så tät och hade så ont i halsen att jag inte orkade annat än att stanna i sängen. Likadant var det i går, men i morse mådde jag lite bättre så jag åkte och jobbade, men när jag kom hem var jag frusen och hade fått tillbaka huvudvärken från helgen. Nåt matigt behövde jag ju ändå ha i mig och därför valde jag en grönsakssoppa. Det gick ju rätt fort och dessutom fick jag tillbaka lite välbehövlig värme.


I dagens soppa hade jag broccoli, persilja, purjolök och squash samt turkisk yoghurt. Först kokade jag upp en liter vatten med två grönsaksbuljongtärningar. I det fördelade jag ner ca 200 gram broccoli och 1 dl persilja.


Det fick koka ett tag innan purjolök och squash fick gå med i grytan.



När allt var mjukt på ungefär 10 minuter mixade jag ihop allt och kokade upp med 1,5 dl turkisk yoghurt. Till sist smakade jag av med nymald svartpeppar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar