fredag 31 oktober 2014

Årets sista skogspromenad?


Eftersom vi slutade tidigt idag (dag innan röd dag som det är) var det fortfarande flera ljusa timmar kvar. Därför bestämde jag mig för att åka till skogen. Dels behövde jag verkligen koppla ner lite - hjärnan har gått på högvarv under veckan, dels har det länge pratats om snö i morgon och om den kommer är det slut på svampplockning för i år för min del.


Dock finns det fortfarande gott om trattisar och idag fyllde jag en systemkasse och så blev det ungefär en tredjedel i en annan kasse. 



Det blev en lugn, skön, solfylld och vacker eftermiddag och nu är jag klar med årets svampplockning för egen del, men skulle jag hitta mer så blir det en bonus förstås. 


Som sagt så var det vackert, men också frostnupet där ute mellan träden. Solen som letade sig ner bland trädkronorna gjorde så att det glittrade i frostkristallerna.


Några till bilder kan jag inte låta bli att visa och de göra att jag verkligen vet att "min" svampskog mår bra. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar