onsdag 13 augusti 2014

Torrt, torrt

Skogen har alltid betytt mycket för mig! Det är där jag hämtar kraft och försöker läka. Det är också där jag hittar mycket av det som ger mig lite guldkant under mörka vinterkvällar. Både svamp och bär är en extra lyx som gör att jag känner mig lite rikare... 

Jag har inte riktigt hunnit med skogen på det sätt jag hade velat i sommar, men i söndags blev det en liten tur. Det jag såg var dock inte så kul! Det är knastertorrt och speciellt mycket svamp finns det inte! Så torrt som det är kan jag inte med bästa vilja vara förvånad över att det brinner lite överallt i skogen... Det är nog bara tur att det inte har brunnit mer. Dessutom är det så torrt att där jag var fanns det en hel del blåbär, men de smakade inget och det var så lite vätska att jag inte ens blev blå om läpparna när jag smakade. Så - vädret i övrigt till trots! I skogen vill jag ha regn NU!

Trots torkan blev det i alla fall några skogsbilder:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar