fredag 25 april 2014

Skulle kanske inte ha gått upp idag...

Just nu strular allt lite för mycket & kanske skulle jag ha legat kvar i sängen i morse trots allt. 

Jag har haft mina sommar- och vinterdäck på förvaring hos en däckfirma här hemma. Mest för att det är skönt att slippa ha dem i källaren, men också för att det känns som om jag har har bytt nog av däck i mina dar. Nu kan nån annan få göra det åt mig. 

Nämnda däckfirma har slagit igen och vid årsskiftet fick jag ett brev om att samma avtal gäller och att däcken har flyttats till annan däckfirma på orten. Samma avtal innebar bland annat att jag skulle bli uppringd för byte av däck. 

Sedan dess har jag ju bytt bil efter krocken och eftersom jag visste att mina gamla däck skulle finnas på ett ställe åkte jag även dit med mina nya. Så långt var allt som det skulle...

Dagarna gick och något samtal om däckbyte kom aldrig så efter påsk ringde jag själv och efter tjafs fick jag så en tid idag. Men mina gamla däck på snygga fälgar fanns ingenstans... Nu är det i och för sig så att jag har en annan tum på nya bilens däck, men jag hade gärna försökt sälja dem för att kunna få in lite pengar, eftersom vårens bilcirkus ju inte har varit direkt billig.

Men det slutar inte där... När mina sommardäck skulle på nya bilen - tack och lov fanns de i alla fall på plats - fanns inga muttrar till dem. Killen som skulle skifta däck fick åka till Toyota och trodde han skulle behöva plocka ut nya - som ju då skulle kosta några hundra för mig förstås - men han lyckades faktiskt hitta mina originalmuttrar. :-)

Nu har jag trots allt sommardäck på bilen. Men mina gamla däck, som hade kunnat ge några kronor är fortfarande spårlöst borta. Jag ska återkomma om några veckor för att se om de gamla däcken är återfunna. Något säger mig att jag inte kommer ha nån tur med det! Suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar