söndag 6 oktober 2013

Historisk upplevelse

Nu när det börjar lägga sig lite med TV-inslag och annat runt beredskapsförrådet uppe i Loos börjar det gå upp för mig vilken otrolig tur jag har haft som har fått möjlighet att vara med och återupptäcka en hel massa lokal Röda Korshistoria. Igår plockade vi ut allt från skåpen och sorterade upp vad som ska var. Tyvärr kom regnet precis när vi höll på så alla bilder jag hade tänkt mig blev inte fullt så många... Men jag har ju en hel del sedan jag var upp första gången.

Och de bilder jag tog verkar det som om många har sett på instagram där jag dagen till ära hade fått låna Röda Korsets konto. Det plingar fortfarande till ofta när någon ny har gillat en eller fler bilder och det fortsätter uppenbarligen fast jag har loggat ur... Nu sitter jag och funderar på vilka bilder jag ska försöka få upp på Rednet (RK:s interna medlemssidor) för även om det är lokalhistoria vi har hittat i det där gamla förrådet är det ju även Röda Korshistoria och den borde fler få del av.


Nåja, man får väl se hur det blir med det, men jag är ödmjukt tacksam att jag har fått chansen att se allt detta som jag bara trodde jag skulle få läsa om. Men läsa om det får jag igen imorgon när artikeln i Ljusdals Posten lär komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar