fredag 27 september 2013

Slutar inte att förvånas...

Jag har sagt det förr och lär säga det igen... Fy sjutton vad folk kör! Idag var jag till Bollnäs efter jobbet och det var väl en utmaning i sig - fredag eftermiddag och allt - och inte blev det bättre av att det regnade rätt rejält...

Men jag tyckte att jag hade rätt bra kontroll på min egen körning, men det hjälpte inte mycket när medtrafikanterna - eller kanske mottrafikanter vore ett bättre ord - inte just hade det. Är det verkligen en besparing att gasa för att köra om samtidigt som jag accelererar efter en 60-sträcka och vi får möte. Det blev en dikesrenskörning för mig och en tvärnit för mötande bil - som nog fortfarande är väldigt glad att det inte låg någon mer bil bakom för då hade det smällt. Jag är väldigt glad att det inte var ett djupt dike, för då har jag väl suttit fast där än....

Och allt detta enbart för att jag försökte hålla den lagstadgade hastigheten på 80 och dessutom se upp för de älgar som höll sig i skogsbrynet alldeles vid vägkanten, men huvudsaken var ju att killen som låg bakom mig (ja, jag såg att det var en man) kom förbi... Förutom den här incidenten blev jag dessutom omkörd i uppförsbacke och omblåst av en bil med släpvagn. Det känns som om polisen verkligen skulle behöva vara ute efter vägarna en fredag eftermiddag eller andra dagar för den delen. För har man nu hastighetsgränser att hålla sig till står det väldigt klart att då måste de övervakas..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar