söndag 11 augusti 2013

Oj, så fort semestern gick i år....

Jag har redan jobbat en vecka efter semestern och trots att jag hade mindre semester än jag brukar – det blev tre veckor i år – känner jag mig förvånansvärt avkopplad. Dels har ju vädret varit helt underbart – det har verkligen varit sommar på alla sätt, dels har jag fått den perfekta mixen av att slöa hemma och umgås med vänner. Jag håller just nu på att skapa en fotobok för sommarens alla minnen. Det är ett bra sätt att ha alla foton tillgängliga på, för det blir inte av att stoppa in ett usb-minne för att titta på foton.

Men jag har insett att hösten kommer bli lång och mörk, så jag inser ju att det blir till att ta några semesterdagar till i höst om jag ska orka. Det är ju ganska många mörka veckor fram tills att det vänder igen. Nåja, med lite tänd ljus i vardagen så blir det ju lite bättre.

Dessutom börjar hösten bli uppbokad. Trodde det skulle bli lite lugnare i år då jag varken har en Palestinaresa (men jag hade gärna haft det, eftersom jag längtar tillbaka) eller nån statsvetenskap, men om det fortsätter rasa in möten på samma sätt som det har gjort senaste veckan – ja, då vet jag inte riktigt var det ska sluta.

Idag har jag också blivit påmind om hur beroende man faktiskt är av data och telefoner. Telia slutade fungera här i Ljusdal kring 14,30 och tydligen är det ett så stort fel att det till och med var en rullande textremsa i SVT som berättade om problemet. Det hela var dock lite löjligt, för när man gick in på deras hemsida och skulle felanmäla (eftersom jag har Ljusnet till internet funkade i alla fall det) så skulle man felanmäla via nätet, men det funkade enbart om man hade de två senaste mobilmodellerna. Då försökte jag felanmäla via min fasta telefon – då fick man upp att det inte gick för tillfället utan hänvisades till chatten på hemsidan. Men se, alla chattkanaler var stängda och man hänvisades till att skicka ett mail via hemsidan. Det funkade, men då skulle man uppge ett mobilnummer där de kunde nå mig. Och mobilen var bland det som inte fungerade. Snacka om ekorrhjul… Fast nu fungerar det igen tack och lov! Jag började bli lite orolig för jobbet i morgon där vi ju är ännu mer beroende av att telefonin ska fungera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar