måndag 22 juli 2013

Vuxnare köttfärssås


Ibland kan jag bli sugen på köttfärssås och pasta trots att det egentligen räknas till de rätter som brukar vara barnfavoriter... Men är man sugen så är man och igår testade jag en lite vuxnare variant som innehåller både chili och trattkantareller (nej, årets har inte kommit än). En variant som jag garanterat kommer göra fler gånger då den blev riktigt bra.

Först hackade jag en liten gul lök och en liten rödlök. Dem brynte jag i olivolja i en stekpanna. Sedan tillsatte jag ca 250 g köttfärs och när den hade fått stekyta kryddade jag med havssalt, chilipulver och lite basilika. Över det strödde jag en hand torkade trattkantareller. 

För att få vätska hällde jag sedan över en tetra krossade tomater med basilikasmak och en matlagningsgädde. Det hela fick sedan puttra ihop innan jag serverade med dinkelpasta. Riktigt gott och dessutom räckte det till två matlådor också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar