onsdag 12 juni 2013

Köttfärsröra to go...,

Så börjar tiden som student gå mot sitt slut och jag hoppas att jag får iväg den justerade uppsatsen i morgon.  Det har varit betydligt tuffare än vad jag trodde det skulle bli, men det känns onekligen bra nu när jag snart har gjort allt jag ska för att göra kursen klar. Så nu är det dags att ta tag i allt annat som har blivit lidande ett tag..


Det första som står på agendan är att fylla på frysen med lunchlådor. Det behövs verkligen, för frysen på jobbet har varit tom alldeles för länge. Idag blev det köttfärsröra med dinkelpasta. Enkelt att göra, men ändå riktigt gott. Fräs hackad gul lök med köttfärs. När allt har fått färg och yta kryddar man med vad man vill, men jag använder gärna basilika, chili och vitlök. Tillsätt en tetra krossade tomater. Jag brukar använda den som är förkryddad med basilika, men vanlig går lika bra. När allt har fått puttra ihop ett tag tillsätter jag en förpackning kikärtor. Idag valde jag att äta grytan med dinkelpasta, men matvete eller små svart linser är också gott till.

Förutom god middag har jag nu fixat tre matlådor till kommande luncher. Är inte utan att jag känner nig nöjd och det tog totalt 12 minuter att göra rätten klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar