torsdag 18 april 2013

Samlat energi

Idag har jag verkligen fått en väl behövd påfyllning av energi från olika håll! Det började med att jag kom ut till en morgon som var riktigt vårig. Dels kvittrade fåglarna över allt och för första gången i år var det över 5 plusgrader redan innan åtta på morgonen. Jag har nog längtat efter vår längre än jag har förstått..
Visst - våren är rejält jobbig också - i ala fall ur allergisynpunkt, men så länge lövsprickningen lyser med sin frånvaro är det riktigt härligt! Dessutom kunde vi konstatera - under förmiddagsfikat - att snön har sjunkit ihop rejält!
Nästa energibomb fick jag i eftermiddags när jag hittade årets första tussilago under gruppen till vår återvinningscentral! När jag ser den där lilla gula solen vid vägkanter, diken eller släntar blir jag bara så glad.
Dagen avslutades också på ett bra sätt när jag hade förmånen att få umgås ett tag med härliga och goa människor ett tag på järnvägs. Vi har haft så roligt och skrattat så mycket (och förmodligen högljutt) att vi nog har roat hela stället. Men det behövdes verkligen och jag tror att vi alla har fyllt på energidepåerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar