söndag 28 april 2013

Helgen kom och försvann lika fort

Tänk att man aldrig lär sig - som vanligt hade jag tänkt hinna så jättemycket de 48 timmar som en helg utgör och som vanligt är det bara en bråkdel som man hinner med. Störst fokus har jag förstås (som det kommer att fortsätta vara fram till 1 juni när allt ska vara helt klart) på min uppsats. Det är fortfarande kul, men just nu känns det som om jag har alldeles för många lösa trådar som jag inte riktigt vet var de kommer att bära av, men det löser sig så småningom. Mest irriterande är väl våra riksdagspartiers oförmåga att svara på en rak fråga, dvs hur de ser på frivilligorganisationernas roll i samhället. Av fem tillfrågade är det enbart S & FP som har svarat.

Nåja, jag får väl försöka göra något annat av just den frågeställningen om det inte kommer fler svar. Det är helt ok att inte kunna/hinna/ha möjlighet att svara, men berätta det då - så jag slipper vänta på något jag inte kommer att få. I går önskade jag verkligen att jag skulle ha kunnat öppna en skönlitterär bok, men det är nog bara att vänta till efter första veckan i juni. Tills dess är mina litterära följeslagare flera böcker utgivna av Röda Korset eller om Röda Korset.


Lite annat har jag ändå hunnit med i helgen. Igår var jag ut till Tallåsens folkets hus på klädbytardag för vuxna. Jag hade rensat lite i mina garderober och ville se om jag skulle bli av med något. En del hade försvunnit, men det som jag skulle försvinna snabbt var kvar och tvärtom. Idag var jag tillbaka för att hämta de pengar jag hade sålt för och blev positivt överraskad. Det som trots inte hade blivit sålt skänkte jag till de som arrangerade, då de hade gjort upp om att Svenska kyrkan skulle hämta till de som behövde kläder.

På väg från Tallåsen igår blev det en liten improviserad loppisrunda. Det märks att våren äntligen är här, för nu är det loppisskyltar lite överallt. Så mycket shoppat blev det inte, men en liten godbit hittade jag. En tidig Hallstankruka står numera på min fönsterbräda.


Vill också passa på att tacka syrran för en jättebra idé. Sist jag var och hälsade på hade hon ramat in en av mormors pinnspetsdukar. Det blev så fint så i kväll ramade jag in min egen, men frågan är var jag får plats med den. Nåja, det är ett mindre problem som jag försöker lösa i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar