tisdag 9 april 2013

En bra bit på väg...

I går fick jag ett efterlängtat, men ganska oväntat besked. Jag hade klarat min sista tenta - visserligen med en hårsmån, men det var åt rätt håll. Glad är bara förnamnet, det känns verkligen som om jag nästan är framme vid slutet av kursen. Jo, jag vet att jag har en uppsats kvar att skriva, men det är ju något jag ser fram emot och har längtat efter och också något som känns lättare att motivera mig inför. Extra roligt är det förstås att så många andra Röda Korsare har visat intresse för och vilja att hjälpa mig med uppsatsen.

Jag har faktiskt kommit igång rätt så bra med att skriva även om det spretar mycket än så länge. Den första delen är skickad för bedömning och jag kan bara hoppas att även min handledare tycker att jag är rätt ute. Med tanke på att jag kom lite snett in i uppsatskursen är jag lite orolig, men väljer att lite på min egen magkänsla om att jag är rätt ute.

Har förresten alltid gillat smaken på körsbärstomater. Det känns liksom som att det är mer smak koncentrerat i den lilla tomaten. Så när jag skulle göra köttfärssås härom dagen valde jag att dela några körsbärstomater och blandade ner och vips hade jag en lite vuxnare smak på köttfärssåsen. Dessutom gick de väldigt bra ihop med både matlagningsgrädden och basilikan.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar