lördag 9 mars 2013

Varför är det så svårt att göra det man egentligen ska...

Idag har jag haft en dag full med lite småpyssel och plock än här och än där... Efter en sen frukost tillsammans med melodikrysset trotsade jag kylan och tog mig en tur till Röda Korset!

Dels behövde jag lite luft, men visste också att det fanns en hel del småpyssel att fixa med där. Man ser ofta en hel del som ska fixas, men som jag aldrig hinner på en timmes lunch. Akutinsamlingen till Syrien är ju i full gång och den insamlingsbössa som står på disken ute i butiken behövde skyltas om till Syrienskylt.

Dessutom har vi fått diplom för de smått otroliga 150.000:- som vi har skickat iväg till olika centrala insamlingar från Ljusdal till Röda Korset i världen under 2012. De diplomen vill vi ju att alla ska kunna se, så nu sitter de på väggen ute i butiken.

När jag sedan kom hem var det ju meningen att jag skulle ha börjat tentaläsa till kommande tenta, men jag har verkligen svårt att motivera mig till den här delkursen. Jag har lite svårt att förstå nyttan av att tenta om hur man skriver en uppsats. Varför kan vi inte använda den tiden till uppsatsen? Nåja, nu verkar metodkursen vara väldigt viktig för statsvetenskapen, även om jag känner att jag inte har fått någon bra och vettig motivering så måste jag ju ta mig igenom tentan för att få kursen godkänd. Önskar bara att inlämningsdelen som ska göras hemma kom snart.

Det finns ju en anledning till att jag har valt en distansutbildning - jag jobbar ju heltid samtidigt - och då kan man faktiskt inte bara släppa allt när tentan väl dyker upp... I de båda tidigare delkurserna har vi haft tentan i god tid, men till denna kurs har vi snart bara en och en halv vecka på oss och ingen tenta så långt man kan se. Kanske därför jag inte riktigt kan hitta motivationen. Nåja, på eftermiddagen fick jag i alla fall lite läst & det till en underbar skymningshimmel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar