måndag 11 mars 2013

Korthus

Idag när jag äntligen fick en tenta - som för övrigt är den sista på B-kursen i statsvetenskap - att ta in och bearbeta kändes det verkligen som om jag befann mig i ett korthus just när det börjar att rasa... För trots att jag har läst all kurslitteratur kan jag inte relatera tentans frågeställningar på något sätt till det jag har läst. Just nu förstår jag verkligen inte hur jag ska få ihop något på mindre än två veckor.

Ja, visst borde jag läsa istället för att skriva denna blogg, men jag vet inte var jag ska börja och hur jag ska bena ut allt. Inte blev det bättre av att jag några timmar senare fick reda på att föreläsningen som vi skulle ha 23/3 är inställd. Inte speciellt kul när hotellrum & tågbiljetter redan är bokade och tågbiljetten även betald. Dessutom känns det lite svajigt att inte få ha någon mer föreläsning innan uppsatsen ska vara klar.  

Det är lite trist att känna att jag faktiskt ifrågasätter hur jag verkligen kunde komma på att jag skulle plugga i höstas, speciellt som de två tidigare momenten har varit spännande, utmanande och roliga fast nu försvinner det intrycket eller i alla fall bleknar en hel del och det är trist... men nu har jag klagat nog och måste inse att för att kunna fokusera på uppsatsen som jag faktiskt har längtat efter att få ta tag i måste jag försöka skrapa ihop de 9 poäng jag behöver för ett godkänt. Dessutom får jag hoppas att vi faktiskt får någon form av föreläsning - annars blir det väldigt dyra outnyttjade tågbiljetter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar