torsdag 14 mars 2013

Ett litet steg framåt

Nu börjar det kännas att uppsatsen närmar sig. Äntligen har jag lyckats formulera vad jag vill skriva om på papper och inte bara som några spretiga ideér i huvudet.Även om tentan behöver göras klar först inser jag ju att jag behöver få tag i människor som kan tänka sig att medverka till innehållet i uppsatsen även här hemma i Sverige. Det blir ju inte det jag har tänkt om jag bara har intervjuer från Palestina. Därför har jag bestämt mig att försöka använda mig av de sociala medier som har blivit en så naturlig del i livet för att få tag i internjuupersoner. Skulle vilja be att du hjälper mig att sprida detta upprop:
 
Jag ska snart påbörja min B-uppsats i statsvetenskap. Jag hade tänkt ta avstamp i mänskliga rättigheter & barnkonventionen och titta på skillnaden i att ha ett barn med funktionsnedsättning i Sverige (en nationalstat med personer som har kunskaper att ställa diagnoser och ett statligt ansvar för dessa frågor) med Palestina (som inte är en egen stat, inte har möjlighet att ställa diagnoser samt in...gen statsapparat som äger frågan). Därför behöver jag komma i kontakt med ett 10-tal föräldrar i Sverige (som har barn med en eller flera funktionsnedsättningar av något slag) som skulle kunna tänka sig att svara på några frågor ang. detta (man är självklart anonym i själva uppsatsen). Kontakta mig på FB via meddelande eller på asa_alander@home.se Hjälp mig gärna att sprida detta vidare så att jag kan få fram alla jag behöver. Tack för hjälpen!
 
Annars kretsar det mesta kring min sista inlämningstenta just nu. Fast i kväll tog jag lite ledigt och åkte till Bollnäs för att hålla en utbildning i Röda Korskunskap. Det var lite gruvsamt innan jag kom iväg, men oavsett hur trött jag är ger utbildningarna mig en hel del ny energi - speciellt när gruppen är så engagerad och intresserad idag. Dessutom mådde självkänslan riktigt bra när jag läste utvärderingarna hemma i soffan nu efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar