söndag 4 november 2012

Kalkon & soltorkade tomater - en bra kombo...

Kände för att testa någon nytt i matväg i helgen. I går insåg jag att det fanns fryst kalkonfilé kvar i min frys, så den har fått tina i kylskåpet över natten. Jag vaknade med rejäl huvudvärk som tyvärr inte har släppt än och hade inte ett dugg ust att tänka på mat, men äta måste jag ju så jag tog mig samman och tog ut kalkonfilén.

Jag trimmade den och skar mindre bitar som jag stekte i margarin tillsammans med en hackad gul lök. När kalkonbitarna var genombrynta ökade jag värmen så att all vätska försvann och smulade samtidigt över lite trattkantareller. När vätskan var borta hällde jag över en creme fraishe smaksatt med soltorkade tomater och fetaost. Allt fick sedan puttra ihop i några minuter.

Crene Fraishen var så pass smaksatt att det inte behövdes mer kryddor utan snarare bör man låta bli det för att inte krydda sönder rätten. Tror att det blir gott till pasta, men jag valde mathavre till istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar