torsdag 22 november 2012

Har man inte att göra...


så skaffar man sig. Jo, så är det onekligen för mig idag! När jag kom hem efter jobbet var jag inte så sugen på att sätta mig med kursböckerna även om det också behövs... När man sitter framför datorn en hel dag är det ju skönt att göra nåt annat ett tag ibland. Dessutom skulle jag iväg en sväng igen vid halv sju och jag kände att om jag satte mig i soffan var det stor risk för att jag inte lyckades koma mig ur den i tid till mötet.

Så böckerna fick vila ikväll och istället har jag nu ett skinande rent badrum :-) Ja, jag gick lös på det med dammtrasa, kalkupplösare, dammsugare och skurmopp. Det känns jätteskönt och nu hoppas jag bara att jag får inspiration att ta de andra rummen också, men det blir inte ikväll - det orkar jag helt enkelt inte, men det är i alla fall skönt att ha börjat. Även fast jag har några flera rum att gå igenom innan jag känner mig nöjd...

Det är alldeles för lätt att prioritera ner hemmet man har så himla mycket kring sig, men egentligen har jag ju upptäckt att det är en tankevurpa. Det är lättare att hantera kaoset runt omkring om man har bra ordning hemma - i alla fall för mig! Därför har jag bestämt mig för att - även om det är väldigt mycket just nu - försöka gå igenom alla rum och börja adventsstädningen. Det blir ju också en variation till läsandet som just nu är i fokus rejält.

För precis just nu fick jag ett mail med uppgifterna till det kursavsnitt som startade förra helgen. Och nog vet jag vad jag har att göra fram till början av februari nästa år. Fem böcker, varav en på norska och en på engelska, ska läsas och refereras vi åtta frågor på 10 A4-sidor. Känns lite svettigt minst sagt, men det ska nog funka. I det här avsnittet är jag ju i alla fall med från början och inte i Palestina som jag var när förra delkursen började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar