onsdag 3 oktober 2012

Mitt emellan...

På något sätt känns det som om jag befinner mig mellan två världar just nu! Det blev väldigt tydligt i måndags när jag helt plötsligt skulle sätta mig framför datorn i flera timmar igen...

Som det känns just nu skulle jag gärna återvända till västbanken under en längre period för att göra nytta på riktigt & inte bara observera, ta med hem och informera om samt försöka samla in pengar här hemma. Visst det är också viktigt och en förutsättning för att säkerställa stödet framöver, men...

Känns som om jag befinner mig i någon slags vaccum just nu. Mentalt är jag kvar - framför allt i Ramallah - medan jag förväntas vara här och nu till hundra procent. För tillfället får jag inte riktigt ihop den ekvationen, men det kommer. Det är jag helt säker på - frågan är bara när...

Tydligen har min resa påverkat inte bara mig utan också många i min närhet. Sen jag kom hem har jag förstått att många har varit oroliga under den vecka jag varit borta. Visst blir jag rörd av omtanken, men faktum kvarstår att jag själv inte kände mig speciellt rädd och otrygg. Kanske är det ett bevis på att det är värre för den som sitter hemma än den som är mitt i allt.

Fast i morgon har jag tänkt börja med text- och bildbearbetning av allt material jag har samlat på mig och då kan den stora bearbetningen av allt vi har varit ned om starta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar