söndag 7 oktober 2012

Det går undan

Nu har jag varit hemma i exakt en vecka och det är fortfarande lite svårt att greppa allt jag har varit med om under besöket i Palestina. Jag försöker på olika sätt och tack och lov hjälper det skrivna ordet mig att bearbeta saker och ting. Om jag inte hade haft det är jag rädd att vänkretsen hade lessnat en aning efter ett tag...

Jag har väl gått över i den där fasen att jag vill att det ska bli något konstruktivt av upplevelserna också. Det är på gång i och med att jag har kommit mig för att beställa foton till fotoutställningar på olika mötesplatser (Röda korsets) och även skrivit bildtexter till fotona. Tyvärr har jag inte kommit så mycket längre än - det hjälper ju inte direkt kreativiteten med feber, huvudvärk & snorighet. Hoppas bara det går över någorlunda till veckan. Jag har helt enkelt inte tid att ligga i sjuksängen.

Men nog är det lite komiskt med tanke på var jag befann mig i slutet av september att min första inlämningsuppgift - som jag fick i fredags - till statsvetenskapen handlar om just motsättningen mellan Väst och den muslimska världen...

Nu är det dock verkligen tillbaka till verkligeheten igen med styrelsemöte i kretsen här hemma, inläsning av diverse kurslitteratur, utflyttad wold cup-match i bandy mellan Ljusdal-Bollnäs på onsdag och Röda korskunskap i Söderhamn på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar