torsdag 6 september 2012

Lite eftertanke

Nu närmar sig verkligen resan till Palestina med Röda Korset. Inser efter helgens träff i Stockholm med gänget som åker att det är mindre än en månad tills vi åker. Det är mycket att hinna och just nu är det många tankar som snurrar.



Trots att jag kommer att vara med om något stort, spännande och riktigt häftigt är det faktiskt något så vardagspraktiskt som kläder som mest upptar mina tankar just nu. Inte för urringat - ja, då diskvalificeras den största delen av min garderob eftersom jag gillar tröjor och tunikor som inte är så åtsittande runt halsen - inte för tajt runt rumpan - och där försvann ytterligare en stor del då jag oftast använder leggings och tajts nu för tiden...

Efter hand kommer jag säkert att hitta kläder som funkar, men packningen kräver ju lite eftertanke. Annars är det vaccinationer som upptar en hel del av tankarna. Jag som är så spruträdd är glad att jag har lyckats ta stelkrampssprutan och den första twinrixsprutan. Dessutom har jag druckit första dosen av vaccinet mor kolera/diarré & gissa om att jag var glad över att det var drickbart...

För tillfället är det mest tillverkande av listor så att jag ska få med mig allt som jag behöver som är i fokus. Jag väljer den metoden, eftersom det känns alldeles för tidigt att börja packa fysiskt. Annars är den vanligaste frågan från min omgivning just nu om jag inte är rädd. Och helt ärligt kan jag säga att nej, det är jag inte! Jag har fullt förtroende för att Internationella Röda Korskommittén inte skulle låta oss åka om det vore fara för livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar