söndag 12 augusti 2012

Svamp igen...

I går var mamma, pappa, jag & syrran till Orbaden för att äta lunch. När vi skulle åka upptäckte jag att det såg gult ut där vi hade parkerat bilden och mycket riktigt. Alldeles bredvid staketet stod det massor av fina gula kantareller. Först tänkte jag bara göra i ordning dem och frysa, men sedan bestämde jag mig för att njuta på en gång. Allt är ju faktiskt godast färskt...


Jag stekte kantareller, gul lök i bitar och en förpackning tärnad bacon. När allt var stekt hällde jag över en liten burk creme fraishe. Smaken i svampen och saltet i baconet gjorde att man inte behövde krydda speciellt mycket, men jag smakade av med salt och lite nymalen peppar. Jag åt dinkelpasta till, men tror att det skulle bli rätt gott till potatis eller varför inte till kokt blomkål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar