söndag 8 juli 2012

Varierad helg...

Trodde ärligt talat inte att det skulle bli så mycket gjort i helgen - första dagarna på semestern och allt. Fast det blev ändå ganska aktivt. Efter melodikrysset åkte jag med mamma och pappa till Lörstrand på veteranmarknad och äntligen fick jag se den uppbyggda Essomacken från insidan. Att det sedan var fullt med läckra bilar gjorde ju inte saken sämre. Regnet hängde i luften, men det höll faktiskt uppe ända tills vi satte oss i bilen.







Idag var jag till Kaven och hälsade på hos Åsa i ladan. Måste ju se hur det blir med all ombyggnation som hon håller på med och nu börjar det verkligen ta form. Ska bli kul att se hur det blir när allt är klart.

Efter det fick jag för mig att ta årets tripp till Gröntjärn. Jag åkte vägen över Svartsjöarna och man kan ju inte låta bli att undra över hur Trafikverket tänker! Att bryta upp nyligen lagd asfalt måste väl ändå gränsa till dumhet. Dessutom miljöpåverkan när asfalten lades och nu miljöpåverkan ännu en gång när det ska rivas upp. För att inte tala om de ekonomiska förlusterna. Jag är faktiskt förvånad över att det har hörts så lite protester från miljöhåll angående detta.

Åter igen hade jag i alla fall tur med vädret. Regnet hängde i luften, men började inte förrän jag satt i bilen på väg hem. Fast nu har det å andra sidan regnat sedan jag kom hem. Som vanligt var det lugnt och skönt, ja nästan lite trolsk stämning, vid Gröntjärn.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar