fredag 20 juli 2012

Ny eltandborste

Via Buzzador - som ju är en marknadsundersökning där man får prova produkterna innan man tycker till om dem läs mer om buzzador på www.buzzador.com- vilket är ett bra sätt att säkerställa att man verkligen vet vad man tycker till om - har jag den här gången fått chansen att testa en ny sorts eltandborste.


 
Oral-B TriZone 500 heter tandborsten som jag nu har haft möjlighet att testa i någon vecka och jag kan inte vara annat än jättenöjd. Jag har alltid haft problem med gula tänder - i alla fall under de senaste tio åren - och efter sammanlagt några tiotals minuter med denna tandborste (två minuter på morgonen och två på kvällen) märker jag redan en skillnad på tandfärgen. Det är jätteskönt att se att det blir en märkbar skillnad så fort, för då finns det kanske en chans att förändringen fortsätter.


En annan funktion som jag verkligen gillar är att det finns en inbyggd timer som dels ser till att man borstar de rekommenderade två minuterna och dels ser till att man fördelar de två minuterna över alla tänder. Enligt tillverkaren ska denna tandborste ta bort 100% mer plack än en manuell tandborste. Rent vetenskapligt kan jag ju inte säga att det är så, men det känns verkligen som om det är så - själva känslan är att det blir rejält mycket renare. Det är också så att det finns en trycksensor så att om man trycker för hårt mot tänderna eller tandköttet så slutar den tillfälligt fungera.

Jag tycker helt enkelt att du ska testa, för jag är säker på att du blir nöjd. Jag har några extra borsthuvuden så säg till om du vill prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar