måndag 30 juli 2012

Luktar härligt i lägenheten

Idag var det dags att åka en sväng till Tallåsen för årets självplockning av jordgubbar. Egentligen har jag kvar flera påsar från förra året, men lukten av färska nyplockade jordgubbar hör sommaren till för mig så jag tog en tur i alla fall. Nästan 3 kg på mindre än en timme hade jag plockat upptäckte jag när jag vägde in hinken efter turen i odlingen.


Jag insåg att det var lite mer än jag hade tänkt mig att plocka idag, så det blev en sväng till Järvsö också så mamma fick lite jordgubbar. De tre litrarna som blev kvar i min hink räckte gott att rensa framför TV:n. De åkte sedan ner i en kastrull så nu luktar det jordgubbssylt i hela lägenheten. Mums nu och mums i vinter när man påminns om sommaren. För att inte tala om att man inte kan låta bli att känna sig rätt duktig med egengjord sylt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar