lördag 28 juli 2012

Lite nya varianter

I dag har jag testat lite nya grejer. Dels har jag återigen skapat en ny variation på basilikakycklingen och så har jag testat en för mig okänd tomatsort.

Gällande basilikakycklingen är det egentligen inte längre någon sådan, för idag bytte jag ut kycklingen mot kalkon. Dessutom ersatte jag champinjonerna med skogschampinjoner. Ett sätt att variera en jättegod rätt så att man inte blir less på den. Grundreceptet på basilikakyckling hittar du här...

I går när jag var en sväng till Bollnäs hittade jag något annorlunda tomater på coop där. Det tog faktiskt ett litet tag innan jag fattade att det var tomater, då namnet var aningen kryptiskt. Hade inte bilden funnits utanpå hade jag nog fått fundera längre innan jag kom på vad det var, för hjärnan registrerade choc & tänkte automatiskt choklad :-)


Jag köpte en ask och upptäckte riktigt läckra och goda tomater. Nu är det fem stycken kvar i asken (spana in den häftiga färgen) och de får följa med till Järvsö så att mamma får ta fröer till nästa år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar