torsdag 26 juli 2012

En sak avbockad på att göra listan!

Jag länge både tänkt och velat besöka Avholmsberget, men hittills har det aldrig blivit av. Men så idag kom jag äntligen iväg & det tack vare att nyblivna herr och fru Forsell i sällskap med Daniels mamma tog mig med dit. Vi åkte vägen över svartsjöarna dit, men det är definitivt ett stort varningsmärke på den just nu... Sten och grus blandat med kvarvarande asfalt är ingen bra kombination - speciellt inte utan varningsmärken. Ska man ge sig ut där är den hög bil (minst en SUV eller jeep) att föredra, men vanliga bilar göre sig inte besvär - i alla fall om man ska gå efter vägens dagsform.

Dock resmålet gjorde verkligen den något skumpiga vägen dit värd att göra. Wow vilken utsikt! Jo, jag visste ju att Dellensjöarna är vackra, men att de var så pampiga även så högt uppifrån - det anade jag inte!


Det blev en kanondag - trevligt sällskap, härligt väder, häftig utsikt och väldigt god mat. Älgfärsbiff stod på min meny och det var länge sedan jag åt en sådan som var så god.



Tack för idag Anna & Daniel - det blir lite tomt när ni åker hemöver igen i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar