torsdag 17 maj 2012

Nytt sätt att tillaga kassler

Ananasgratinerad kassler är jättegott, men ibland har man lust att göra något annorlunda. Sist jag köpte kassler fick jag lust att experimentera lite och det blev gott. Viserligen inget jätterevolutionerande, men ändå nåt nytt för mig.

Jag tärnade kassler och la i en ugnsfast form. Över hällde jag en röra med en burk krossad tomat, cirka 2 dl grädde och en halv hackad gul lök. Man kan krydda lite som man vill, men jag valde att använda en mix av persilja, vitlök och chili.

Sedan gratinerades röran i ugn i 25 minuter på 200 grader. Till kokade jag kamutvete, men om man äter ris tror jag det funkar bra till.

Förresten är jag med i en tävling igen. Den här gången tävlar jag med en av mina recept på smoothie och behöver hjälp för att samla så mycket röster så att jag kan komma med i finalen. Vill du hjälpa mig så klicka på följande länk & rösta http://verum.se/smoothie/bidrag/sommarbris/ & du, tack för hjälpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar