måndag 21 maj 2012

Kanske blir jag student igen

Under det senaste halvåret har jag gått och funderat på varför jag egentligen bara läste a-kursen i statsvetenskap när jag höll på. Jag har flera gånger varit ute på nätet och letat efter b-kurser i ämnet, men har inte riktigt fått ihop de kurser som finns med de jag redan har.

Det krävdes en förklaring och lite hjälp från syrran, som ju fortfarande är inne i högskolevärlden med poäng hit och dit, för att faktiskt hitta en distansutbildning på halvfart som fortfarande var öppen för anmälan.

Sagt och gjort - nu är utbildningen sökt och nu gäller det bara att hålla tummarna för att den dels faktiskt blir av och dels att min tidigare A-kurs räcker för att jag ska få gå B-kursen trots att den ges i det nya poängräkningssystemet.

Så vill det sig så blir jag återigen student till hösten, men eftersom det är halvfart på distans kan jag forsätta jobba och det är en bra kombo i min ålder. För jag kan ju inte direkt säga att det lockat att leva på studielån igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar