onsdag 2 maj 2012

Attjo...

Jaha, nu är det vår igen! Det är så dubbelt för mig. Å ena sidan längtar jag så efter ljuset och värmen som gör att man faktiskt vaknar till och mår lite bättre. Fast samtidigt som det är helt underbart är det jobbigt för jag väntar ju bara på pollenutbrottet. Så jag fruktar den dag varje år när jag ser grönskande björkar.





Idag var det den dagen då jag blev lika överöst av pollendimma som nyckelpigan på bilden nedan.




Så nu sitter jag i soffan och nyser och nyser trots att jag redan har duschat tre gånger sedan jag kom hem. Skulle behöva lägga mig, men är lite för tät än så länge. Får nog vänta ett tag till... Undrar om spikmattan kan hjälpa mot den värsta nästäppan? Värt ett försök i alla fall! Tack & lov har jag fått en spruta i år så har jag tur lättar det mot slutet av veckan och det längtar jag efter för jag vill ju inget annat än vara ute i det härliga vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar