söndag 1 april 2012

Vart tog våren vägen?

Ja, idag kan man verkligen ställa sig den frågan... De senaste veckornas vårväder var i morse utbytt mot snöstorm. Kontrasterna blir väldigt stora nu när snön faktiskt hade tinat bort. Fördelen är väl att det är så pass varmt på marken att snön försvinner lika snabbt som den kommer. En annan fördel för mig är ju att pollentillväxten kommer av sig något. De bofinkar som kom hemflyttande i slutet av veckan måste dock känna sig en aning förvirrade.



Annars är det ju första april idag och jag som tycker det är roligt att försöka identifiera tidningarnas aprilskämt tycker det är trist att det infaller på en söndag. Dock bjöd IKEA på ett av de bästa aprilskämt jag sett på många år... Kolla in det här: Billysortimentet utökas...

Fast i och för sig gjorde det inte så mycket att det var dåligt väder för då blev det en hel del fixat inne istället. Resultatet blev bland annat 9 matlådor och det är jag väldigt nöjd med. Så i veckan har jag snabbchili med mathavre, basilikakyckling eller kabanoss med blomkålsmos att välja på. Skönt att ha det klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar